Stûv 6, een kamer met zicht... op vuur

De nieuwe Stûv 6 houtinbouwhaard heeft een sobere uitstraling, levert sterke prestaties en past harmonieus in hedendaagse woonruimtes. Deze vervanghaard is gemakkelijk te installeren en biedt een wijds zicht op het vlammenspel. Door zijn betaalbaarheid, duurzaamheid en milieuvriendelijkheid is hij de ideale keuze voor renovatieprojecten.

CONCEPT VAN DE STÛV 6

De Stûv 6 houtinbouwhaard valt op door zijn wijds zicht op het vuur en kan gemakkelijk in een bestaande haard worden geplaatst, ook in minder diepe nissen. Hij straalt op alle punten kwaliteit uit en is de oplossing bij uitstek voor mensen die hun inbouwhaard willen vervangen of op zoek zijn naar een krachtiger en milieuvriendelijker alternatief voor hun open haard. De Stûv 6 past perfect in kleine ruimtes, beantwoordt aan beperkte energiebehoeften en is ideaal voor lage-energiewoningen. Deze inbouwhaard, die het cijfer '6' meekreeg gezien zijn dwarsdoorsnede, is esthetisch, ecologisch en zuinig, en zal liefhebbers van een authentiek houtvuur zeker weten te overtuigen.

STERKE PUNTEN VAN DE STÛV 6

• Eenvoudige installatie: deze zeer compacte houtinbouwhaard is verkrijgbaar in verschillende formaten en uitvoeringen. Hij kan worden geïnstalleerd ter vervanging van een oude inbouwhaard of in een bestaande open haard zonder dat de schoorsteen daarvoor moet worden afgebroken. Dankzij de cassette voor gemakkelijke plaatsing kan hij zonder grote werkzaamheden ook in minder diepe nissen (35 cm) worden ingebouwd.
    De rookuitgang kan in een hoek van 45 of 90° worden geplaatst, afhankelijk van de installatiebehoeften.

• Wijds zicht op het vuur: het grote glasoppervlak (ook bij het kleinste van de 3 modellen) biedt een maximaal zicht op het vuur en staat garant voor een stijlvolle integratie in eender welk interieur. Dit zicht wordt nog vergroot door de gebogen vorm van de verbrandingskamer, die wordt doorgetrokken in het kader.

• Uitstekende prestaties
    Thermische prestaties
    : door de gietijzeren kamer met een klein volume ontwikkelt het vuur een minder groot vermogen, terwijl de verbrandingskwaliteit maximaal is.
    Milieuprestaties: omdat we sterk begaan zijn met het milieu en het klimaat, doen we er alles aan om de uitstoot van koolzuurgas en fijnstof ruim binnen de geldende normen te houden.
    Bovendien verbruikt de Stûv 6 ook minder hout.

•    Toegankelijke prijs: de Stûv 6 is op alle punten gerationaliseerd en maakt gebruik van de beste Stûv-expertise.
    Het is een zeer interessante aankoop voor wie op zoek is naar een betaalbare inzethaard van topkwaliteit. En door zijn lage houtverbruik en hoge rendement spaar je er bovendien nog meer geld mee uit.

De Stûv 6 werd onlangs voorgesteld op de beurs Hearth & Home 2019 in Harrogate (VK) en kreeg de award voor beste 'Wood log and multi-fuel appliance up to 5 kW rated output' (hout- en multibrandstofhaard met een vermogen van max. 5 kW).

Naar verwachting zal hij in het najaar van 2019 verkrijgbaar zijn in de handel.

BESCHIKBARE AFMETINGEN:

3 formaten

• Smal                                     (Stûv 6 - 46x55) voor houtblokken van 20 cm.
  • Medium                              (Stûv 6 - 66x50) voor houtblokken van 40 cm.
  • Breed                                   (Stûv 6 - 76x55) voor houtblokken van 50 cm.

4 uitvoeringen

• Kader aan 3 zijden                   om de randen van de nis te verbergen
                                                      in de diepte instelbaar
  • Kader aan 4 zijden                    idem
  • Dun geïntegreerd kader            om de dikte van het metselwerk te verbergen
  • Dun uitspringend kader             om een geheel te vormen met de vormgeving van de schoorsteen

Conformiteit:

• Conform met de Europese norm EcoDesign 2022.

PRESTATIES STÛV 6 – 46x55 / 66x50 / 76x55

Nominaal vermogen: 4,9 kW / 7 kW / 8,5 kW

Rendement: 83% / 77% / 77%

CO2-uitstoot: 0,08% / < 0,10% / 0,07%

Uitstoot van fijnstof: 15 mg/Nm3 / < 30 mg/Nm3 / 17 mg/Nm3

Melissa Nortier

Persberichten in je mailbox

Over Stûv

Stûv NV is een Belgisch bedrijf dat individuele verwarmingsoplossingen met hout, gas en pellets ontwerpt, produceert en verkoopt. De missie van Stûv is om dit te doen in een ode aan het vuur, waarbij het functionele verwarmen in volstrekte harmonie is met de emotionele schoonheid, het genieten en de gezelligheid van het vlammende vuur. Om dat te verwezenlijken, werkt Stûv volgens een strak omlijnde benadering die gebaseerd is op creativiteit, design, productkwaliteit en het voldoen aan de verwachtingen en behoeften van de consument. Het bedrijf vindt het ook belangrijk om duurzaam te ondernemen met grote aandacht voor de menselijke waarden. Stûv stelt rechtstreeks 120 mensen tewerk en nog eens zoveel bij zijn onderaannemers. Het bedrijf realiseert een jaarlijkse omzet van zo'n 24 miljoen euro en produceert jaarlijks ongeveer 15.000 houthaarden, waarvan 75% bestemd zijn voor de export. Om zijn lokale verankering te versterken, nam Stûv in 2017 het Belgische bedrijf Ulis Design over, een sterk geavanceerde producent van metalen panelen. Onlangs breidde Stûv zijn activiteiten verder uit met een productie-eenheid in Bromont (Canada).

rue Jules Borbouse, 4 B-5170 Bois-de-Villers (Belgique)

www.stuv.com