Karin Struys

Persberichten in je mailbox

Over Stûv

Stûv NV is een Belgisch bedrijf dat individuele verwarmingsoplossingen met hout, gas en pellets ontwerpt, produceert en verkoopt. De missie van Stûv is om dit te doen in een ode aan het vuur, waarbij het functionele verwarmen in volstrekte harmonie is met de emotionele schoonheid, het genieten en de gezelligheid van het vlammende vuur. Om dat te verwezenlijken, werkt Stûv volgens een strak omlijnde benadering die gebaseerd is op creativiteit, design, productkwaliteit en het voldoen aan de verwachtingen en behoeften van de consument. Het bedrijf vindt het ook belangrijk om duurzaam te ondernemen met grote aandacht voor de menselijke waarden. Stûv stelt rechtstreeks 120 mensen tewerk en nog eens zoveel bij zijn onderaannemers. Het bedrijf realiseert een jaarlijkse omzet van zo'n 24 miljoen euro en produceert jaarlijks ongeveer 15.000 houthaarden, waarvan 75% bestemd zijn voor de export. Om zijn lokale verankering te versterken, nam Stûv in 2017 het Belgische bedrijf Ulis Design over, een sterk geavanceerde producent van metalen panelen. Onlangs breidde Stûv zijn activiteiten verder uit met een productie-eenheid in Bromont (Canada).

rue Jules Borbouse, 4 B-5170 Bois-de-Villers (Belgique)

www.stuv.com